Customer journey mapping voor een betere klantervaring

De “customer journey” is een belangrijk begrip in online marketing en

verwijst naar het proces dat een klant ondergaat voordat hij/zij beslist

over de aankoop van een product of dienst.  Er wordt in dit geval gekeken

naar de verschillende “touchpoints” (contactmomenten) die een potentiële

klant heeft met een merk, product of dienst. Er bestaan twee soorten touchpoints:


1. Directe touchpoints. Dit zijn de momenten wanneer een potentiële klant

op een directe manier op de hoogte wordt gebracht van een merk, product

of dienst. Hierbij kun je denken aan online advertenties, telefoongesprekken

of een website.


2. Indirecte touchpoints. Dit zijn de momenten wanneer een potentiële klant

op een indirecte manier op de hoogte wordt gebracht van een merk, product

of dienst. Hierbij kun je denken aan forums of review websites.


Het in kaart brengen van deze touchpoints, zogenaamd “customer journey mapping”,

is één van de belangrijkste onderdelen in het bepalen van de juiste strategie om

daarmee de best mogelijke klantervaring te kunnen bieden. Hierbij kun je naast

de klantenservice, ook denken aan het retourproces en de verzending (bijvoorbeeld

door de keuze aan te bieden waar en wanneer mensen hun bestelling kunnen laten bezorgen)


Wil jij een betere klantervaring bieden voor jouw webshop op het gebied van verzending?

Neem dan contact met ons op via https://trunkrs.nl/contact/. Trunkrs is gespecialiseerd

op het gebied van Same Day Delivery, Next Day Delivery en Avondbezorging.

Copyright © 2017 Trunkrs - Love to deliver | Design & Development Ontwerpteam.nl