Een webshop in de foodbranche vraagt extra aandacht wat betreft de last mile. Een snelle levering, met een luchtdichte, koele verpakking en de juiste afhandeling zijn essentieel voor de kwaliteit van het eten. Daar biedt de bezorgupgrade van Trunkrs uitkomst. Vandaag of morgen, op de juiste temperatuur, bij jouw klant op de stoep. Mét een glimlach.
Webshop Beef & Steak is dé online slager met het breedste assortiment vlees vanuit alle uithoeken van de wereld. Zo kan je op de website bijvoorbeeld een Wagyu steak uit Australië, een lamsrack uit Nieuw-Zeeland of spareribs uit Amerika kopen. Maar vergeet ook niet al dat lekkere vlees wat van eigen bodem komt. Voor elke gelegenheid vind je hier een passend stuk vlees dat je met behulp van recepten en inspiratie gemakkelijk thuis kunt bereiden.
Beef & Steak streeft al sinds de oprichting in 2008 naar de beste ervaring voor elke vleesliefhebber. Dit vertaalt zich vandaag de dag naar het beste kwaliteitsvlees, inspirerende recepten/workshops en uitmuntende service die verder reikt dan je voordeur.
Beef & Steak is twaalf jaar geleden opgericht door Matthijs van der Pijl die zelf uit een slagersfamilie komt. We spreken hem over de start: “Als 5e generatie slager zag ik al snel kansen in de markt om het vlees op een andere manier bij de mensen te krijgen. Niet door meer fysieke winkels, maar door slechts één digitale winkel, de online shop.” Zo ontstond Beef & Steak. Rijk aan expertise en netwerk, maar was de markt er wel klaar voor?
“Toen ik vertelde dat ik vlees online wilde verzenden, werd ik voor gek verklaard. In Amerika werd dit al eerder gedaan, maar in Nederland nog niet.”
Matthijs hield voet bij stuk en heeft Beef & Steak in de loop der jaren weten te transformeren tot succesformule. Matthijs vult aan: “Het gaat veel verder dan goed vlees. Wij bieden klanten elke keer weer wat nieuws: nieuwe producten, sauzen, recepten en challenges.” Het is de totale beleving die ervoor zorgt dat Beef & Steak maandelijks duizenden terugkerende klanten heeft en vele nieuwe klanten hieraan toe kan voegen”.
Slechts één onderdeel van je business maakt niet of jij succesvol bent. Het zijn alle onderdelen samen die hiervoor zorgen. Zo zijn ze bij Beef & Steak heel kritisch op alles wat ze geleverd krijgen van leveranciers. Matthijs vertelt: “Je hebt te maken met natuurproducten, daar moet je heel kritisch naar kijken. Daarom voeren wij altijd een uitgebreide kwaliteitscontrole uit. En naast de levering van leveranciers is de levering naar klanten even belangrijk.” “De bezorging draagt enorm bij aan de kwaliteit van het vlees. Dit moet snel, gekoeld en in de juiste verpakking worden bezorgd. Weinig bezorgdiensten kunnen ons daarin voorzien.” aldus Matthijs.
“Trunkrs is de beste bezorg partij waar wij de afgelopen 12 jaar mee hebben samengewerkt.”
“The last mile is iets waar je uiteindelijk ook op afgerekend wordt.” aldus Matthijs. Dit is meestal op basis van snelheid, vriendelijkheid en bereikbaarheid. Bij Beef & Steak was er nog een andere reden, de verpakking. “We gebruiken het liefst onze gerecyclede verpakking, alleen houdt deze het vlees slechts voor een beperkte duur op temperatuur.”De meeste bezorgdiensten kunnen niet binnen een dag leveren en bieden hierdoor geen uitkomst voor Beef & Steak. Daarnaast kleeft er nog een nadelig feitje aan langzame bezorging: “Het emballage process was een drama. De helft van ons pand stond vol met grote plastic verpakkingen. Daar moest zo snel mogelijk verandering in komen”
Dankzij de Same en Next Day delivery van Trunkrs kan Beef & Steak zijn gerecyclede verpakking blijven gebruiken en hebben ze geen omkijken meer naar het emballage proces.
“Trunkrs is echt een partij die met je meedenkt. Zij ontzorgen niet alleen ons, maar ook de klant.”
Sinds Beef & Steak met Trunkrs samenwerkt zijn ze veel minder tijd kwijt aan klantcontact. Matthijs vertelt: “Trunkrs houdt ons en onze klanten goed op de hoogte en is altijd bereikbaar. Wanneer er iemand niet thuis is, dan lost Trunkrs het op. Zij houden het vlees perfect gekoeld en plannen een nieuwe bezorgafspraak in. Wij merken daar niks van. Het enige wat we zien zijn positieve reviews over de bezorging.” Ook ziet de webshop een afname in contactmomenten met de klant. “Het aantal belletjes dat gaat over de bezorging is met 40% afgenomen.”
"Het contact met Trunkrs is sinds dag 1 erg goed. Vrij snel konden we starten en nu nog steeds kijken we echt samen naar hoe dingen beter kunnen.” Over de samenwerking met Trunkrs is Matthijs duidelijk positief. Hij voegt toe: “Qua levering is Trunkrs een zeer betrouwbare partner. Overal worden fouten gemaakt, maar het gaat erom hoe je ze oplost.” Daar hebben Matthijs en de accountmanagers van Trunkrs goed contact over. Matthijs sluit af: Wij zijn in goede handen. Trunkrs is voor ons de beste partij waarmee wij samen hebben gewerkt in de afgelopen 12 jaar.”
“Terugkerende klanten komen nóg vaker terug door onze samenwerking met Trunkrs”.