Klantcase

YourSurprise verrast met 68% meer Same Day bestellingen

Geschreven door Marlot Prinse | Apr 8, 2024 1:32:52 PM

Spread a little happiness

De slogan ‘spread a little happiness’ moet in de gehele beleving van de klant te voelen zijn. Vanaf het eerste moment in de webwinkel tot aan de bezorging aan huis. Om de ultieme klantervaring te realiseren, hebben ze veel contact met klanten over hun wensen. We spreken Leander van YourSurprise: “Het assortiment is zo ingericht dat we voor iedereen wat wils en voor elke gelegenheid cadeaus hebben. Daarnaast staat onze klantenservice klaar om te helpen bij het vinden van het juiste cadeau.” 

 

Het enige aspect van de klantbeleving wat YourSurprise uit handen geeft, is de bezorging. “Verzending is heel belangrijk voor de klanttevredenheid. Daar staat of valt de hele klantervaring mee.” Daarom worden de bezorgservices met wie ze samenwerken heel nauwkeurig gekozen.

 

“Wij willen dat de bezorgservice net zoveel aandacht in het pakketje stopt als wij dat doen. Daarom kozen we voor Trunkrs, een bezorgservice met dezelfde normen en waarden als wij.

Alles voor blije klanten

Cadeaumomenten zijn vaak tijdgebonden, daarom is een betrouwbare bezorgservice heel belangrijk. “Niemand wil een cadeautje ontvangen na een verjaardag of trouwfeest, dan is heel veel kracht al weg.” Leander vult aan: “Betrouwbare levering is de sleutel tot blije klanten. Als een klant over de levering tevreden is, dan is de kans groot dat de klant terugkeert. Trunkrs kan die belofte waarmaken”.

YourSurprise gebruikt in Nederland twee bezorgdiensten naast elkaar. “Het hangt helemaal af van de klantbehoefte. Sommige klanten willen hun cadeaus ruim van tevoren ontvangen of de goedkoopste verzending. Andere klanten gaan voor zekerheid en kiezen Same Day delivery. Daar zetten we Trunkrs voor in. Die zorgen ervoor dat het pakketje op tijd komt!”, aldus Leander.

 

Sinds wij met Trunkrs samenwerken is het aantal Same Day orders met 68% toegenomen.

 

Een flexibele bezorgservice is voor elke webshop belangrijk. Zeker als een groot deel van de omzet afhankelijk is van piekperiodes als Valentijnsdag, Moederdag of Kerstmis. “Wanneer onze andere bezorgservice afhaakt vanwege de drukte, dan hebben we Trunkrs die nog een hele avond en ochtend verder gaat. Dat levert je makkelijk zo’n 5.000 orders extra per jaar op”, vertelt Leander.

“Trunkrs zorgt ervoor dat we ondanks de drukte dezelfde dag nog kunnen leveren. Je hebt altijd die reddingsboei als het fout gaat. Trunkrs staat voor ons klaar en kan toch de klant blij maken door op tijd te leveren”.

De samenwerking met Trunkrs

De opstart met Trunkrs kwam op een spannend moment. “Twee dagen voor Valentijnsdag in 2018 zijn we van start gegaan, dat is een cruciaal moment voor ons. Als een bezorgservice dat zou verpesten, dan hadden we echt een groot probleem”. “Alles is goed gegaan. Toen onze IT-koppeling was geregeld konden we direct knallen”. 

 

Wij willen dat onze bezorgservice net zoveel aandacht in het pakketje stopt als wij dat doen. Daarom kozen we voor Trunkrs.

Leander vertelt: “De samenwerking verloopt heel goed. Trunkrs levert ons een stuk minder stress op, doordat hun belofte wat betreft performance gehaald wordt naar ons en naar onze klanten.” Hij vult aan: “Trunkrs is echt een verlenging van ons proces. Zij zorgen voor blije klanten. Daarin kunnen wij ze vertrouwen.”

 

Verzekerd zijn van snelle en vriendelijke bezorging. Daarvoor gebruiken wij Trunkrs!