CHAT

Wachttijd: ±30 seconden

CHAT

Wachttijd: ±30 seconden

BEL

085 208 7433

Wachttijd: ±30 seconden

nieuws
alternate trunkrs en een trailer met 1500 pakketjes
Alternate

Alternate, Trunkrs en een trailer met 1500 pakketjes.

19-09-2021

Toen de fysieke wereld tot stilstand kwam door corona, ging de online wereld in een hogere versnelling. Hierbij zijn er diverse issues aan het licht gekomen in iedere branche, zo ook in de logistieke wereld. Webshops liepen tegen processen aan die simpelweg niet meer werkten voor de quantiteit. Dezelfde kwaliteit moest behouden worden terwijl de aantallen bleven stijgen. Hoe heeft Alternate, marktleider op het gebied van e-commerce in de computer elektronica branche, dit ervaren?

Alternate en de bezorgervaring

Begonnen in een garage, uitgegroeid tot de go-to shop voor computer en hardware; het verhaal van Alternate leest weg als een boek. Wij vragen logistiek manager Remco de Wit vanuit Tholen, waar het complete kantoor plus magazijn gevestigd is, naar zijn visie op de online markt van vandaag en zijn persoonlijke ervaring met bezorging en Trunkrs.

“Klantloyaliteit bij een webshop  is op andere factoren gebaseerd dan bij een fysieke winkel.” Met deze statement begint Remco het gesprek. Na 20 jaar ervaring in zowel de fysieke Alternate winkel waar het allemaal begon, de verschuiving naar online, 3 magazijn- en kantoorverhuizingen en de volgende verbouwing alweer op komst heeft Remco het allemaal meegemaakt. “Bij webshops is product pricing vaak een doorslaggevende factor bij een klant. Naast de prijs van het product moet ook het algehele koopproces zo perfect mogelijk zijn. Daar speelt bezorging natuurlijk een grote rol in.”

 “Het logistieke proces is altijd een focus voor ons geweest. Wij begonnen ons in te lezen over same day delivery toen de markt nog erg klein was. Op dat moment hebben we er niet een standaard van gemaakt, maar waren gelukkig wel al onboard bij Trunkrs. Ik zeg gelukkig, want vanaf het moment dat corona langskwam werd het gekkenhuis.”

Een trailer en 1500 pakketjes

“De bestellingen ontploften en onze vaste bezorgpartner zat tot de nok vol. Dit betekende dat wij van de 1 op de andere dag met honderden pakketten zaten die we niet weg kregen. Wat ga je dan doen? Ten eerste, bewaar je de kalmte. Hoe kunnen we het snelste schakelen? Hoe zorgen we ervoor dat de klant hier geen last van heeft?”

Remco heeft voor hetere vuren gestaan, houdt het hoofd koel en begint bij de eerste stap. De pakketten moeten zo snel mogelijk naar de klanten. “In die tijd zijn wij begonnen met de samenwerking met Trunkrs. Op momenten spraken wij om het uur met de planningsafdeling van Trunkrs om zoveel mogelijk pakketten kwijt te kunnen bij hun. Er is een periode geweest dat we iedere klant vanuit ons same day delivery als extraatje gaven. We liepen zelf ook tegen het volgende probleem aan: we hadden geen ruimte meer in het magazijn.”

Wij hebben er alle vertrouwen in dat de komende piekperiode weer een succes gaat worden met Trunkrs.

Wanneer de klant een bestelling plaatst op de webshop gaat er een proces van start, waarin opslag ook een grote rol speelt. “Om het magazijn en de logistieke afdeling zo rustig mogelijk te houden moesten we ook een oplossing vinden voor het ruimtegebrek in ons warehouse. Overal waar je keek stonden er pakketten. De druk was hoog en de druk ging niet van de ketel in 1 dag; de bestellingen bleven komen. Ook hiervoor hebben we Trunkrs aangehaakt. Samen hebben we een trailer direct verbonden aan het warehouse. Je kan het zien als een letterlijke verlenging van het magazijn. Hier konden we weer 1000-1500 pakketten kwijt, waardoor de logistieke operatie door kon lopen zonder vertraging.”

Go Trunkrs.

Trunkrs biedt een premium service, zowel in bezorging als klantgerichtheid en wij gaan graag de extra mile voor de verbetering van de last mile. Remco heeft dit, in diverse situaties, van dichtbij meegemaakt en beaamt: “De samenwerking verloopt top. De communicatie is open, snel en Trunkrs denkt mee, zoals in het geval van de trailer maar ook zeker in de flexibiliteit van de planning tijdens de piekperiodes. Ook na de piek zijn de flexibiliteit en service hetzelfde gebleven. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat de komende piekperiode weer een succes gaat worden met Trunkrs.”

Trunkrs als  premium bezorgpartner denkt graag mee met klanten over het algehele logistieke proces. Wij begrijpen dat er situaties zijn waarin de druk hoog is, vooral met oog op de piekperiodes en zetten graag onze kennis en ervaring in om oplossingsgericht met onze klanten te sparren. Benieuwd wat we voor jouw webshop kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Get an upgrade. Go Trunkrs.

Reactie binnen 30 seconden
Offerte aanvragen
Copyright © 2021 Trunkrs