Je pakket te laat, kapot, kwijt of de bezorger die staakt. Een slechte bezorgervaring kan heel wat invloed hebben op jouw klanten en op je webshop. Wist je dat 60% van de reviews gaan over de bezorging? Net het gebied waar jij als webshopeigenaar het minste invloed op hebt. Toch heb jij nog heel wat touwtjes in handen. Wij delen onze 3 beste tips voor een betere bezorgervaring en betere reviews.
Deze cijfers komen uit het onderzoek van Kieskeurig.nl die onder 12.500 respondenten is afgenomen.
Kortom, een onbetrouwbare bezorgservice kost jou geld, tijd en klanten. Dit wil je voorkomen.
Niets is vervelender dan een slecht bereikbare klantenservice. Toch hoort 12% van de klanten met een tegenvallende bezorgervaring nooit iets terug van de klantenservice. Het spreekt voor zich dat je dit nooit wil laten gebeuren.
Zorg dat jouw klant alle manieren om jouw webshop te bereiken, snel en makkelijk ziet. Maak de mogelijkheden om contact op te nemen zo divers mogelijk. Zorg voor opties tot bellen, chatten, whatsapp en e-mail. Elk contactmoment kan tot conversie leiden. Ga nog een stap verder en zorg dat jij klanten die een vervelende bezorgervaring hebben gehad compenseert of een oplossing biedt.
Zeker als kleinere webshop is het een fijne uitkomst om niet de vragen van je klanten zelf te beantwoorden. Het bespaart kosten en tijd. Wist je dat Trunkrs elke werkdag van 9:00 uur tot 22:30 uur de klantvragen van al onze klanten beantwoordt? De vraag: waar blijft mijn pakketje? Die beantwoorden wij voor jou.
Volgens onderzoek vindt 88% van de online shoppers reviews belangrijk om te bepalen welk product ze van welke webshop kopen. 60% leest meer dan drie reviews voordat ze besluiten te kopen. Onze tips:
Zorg dat je altijd antwoord geeft op een negatieve review.
Spreek de klant persoonlijk aan en bekrachtig het positieve.
Geef geen smoesjes en neem je verantwoordelijkheid.
Kijk of je het gesprek kan voortzetten via de mail of telefoon.
Indien de klant weer tevreden is, vraag de klant om de review te herzien of herschrijven.
Uit het onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat consumenten een grote behoefte hebben aan zekerheid. Het is daarom slim om vooraf te onderzoeken hoe betrouwbaar de bezorgservice is waarmee je gaat samenwerken. Dat de bezorgservice ook een goede tracking service is aan te raden aangezien klanten daar behoefte aan hebben.
Bezorg groener, sneller en betrouwbaarder met Trunkrs. De voordelen voor jou op een rijtje: