Stel een trechterweergave in om conversies te optimaliseren

Om de prestaties van je webshop te kunnen meten, maakt de meerderheid

gebruik van Google Analytics. Naast data over het aantal sessies, conversieratio

en omzetcijfers, is het ook interessant om de Trechterweergave van het bestelproces

(Conversies –> Doelen –> Trechterweergave) te analyseren. Hiermee kun je zien

hoeveel mensen er tijdens het bestelproces afhaken, op welke pagina dat gebeurt

en hoeveel mensen uiteindelijk een bestelling plaatsen. Met het inzicht dat je hiermee

verkrijgt, kun je vervolgens A/B testen uitvoeren met als doel de conversieratio

van je webshop te verhogen. Test bijvoorbeeld verschillende bezorgopties

(“Vóór 23.59u besteld, morgen in huis” of “Vandaag besteld, vandaag in huis”)

uit om erachter te komen welke optie voor meer conversies zorgt.

 

Benieuwd wat Trunkrs voor jouw webshop kan betekenen op het gebied van

verschillende bezorgopties zoals Next Day of Same Day Delivery? Laat het ons weten via https://trunkrs.nl/contact/.

Copyright © 2017 Trunkrs - Love to deliver | Design & Development Ontwerpteam.nl