Verbeter je Mailchimp campagnes met behulp van UTM codes

Maak je gebruik van Mailchimp of een ander systeem om nieuwsbrieven te

versturen aan je huidige of potentiële klanten om producten van je webshop

onder de aandacht te brengen? Dan is het goed om te weten hoeveel directe

verkopen er uit een nieuwsbrief is gegenereerd. Om hier data over te verzamelen

in Google Analytics, moet je gebruik maken van UTM codes

(https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/) en deze vervolgens

verwerken in de links die in de nieuwsbrief zijn opgenomen. Op deze manier

kun je precies zien hoeveel een bepaalde nieuwsbrief aan opbrengsten heeft

opgeleverd. Heb je minimaal 100 nieuwsbrief abonnees? Dan kun je gaan A/B

testen door de eerste helft van het totaal aantal abonnees een nieuwsbrief te

versturen met een bepaalde USP (bijv. gratis verzending) en de andere helft

een nieuwsbrief te versturen met een andere USP (bijv. “Vóór 23.59u besteld,

morgen in huis”). Uit de resultaten van deze A/B test, kun je vervolgens de best

presterende USP gebruiken in een volgende nieuwsbrief.

 

Benieuwd wat Trunkrs voor jouw webshop kan betekenen op het gebied van

verschillende bezorgopties zoals Next Day of Same Day Delivery? Laat het ons weten via https://trunkrs.nl/contact/.

Copyright © 2017 Trunkrs - Love to deliver | Design & Development Ontwerpteam.nl