nieuws
webshop dilemma zelf klantenservice beheren of uitbesteden
Customer service

Webshop dilemma: zelf klantenservice beheren of uitbesteden

31-07-2022

Bij een goede bezorgservice hoort een klantenservice die goed bereikbaar is en die alle vragen van klanten op de juiste manier beantwoordt. Als je een webshop hebt en dagelijks of wekelijks pakketten verstuurt, is het zeker niet ongebruikelijk dat klanten tijdens het bezorgproces bellen met vragen over de bezorging. Pak je dit zelf op? Of besteed je dit uit aan je bezorgpartner? We gaan in op de verschillen en leggen je uit hoe uitbesteden werkt.

Het belang van goede klantenservice

Bij het beheren van een webshop komt veel kijken. En als een pakket eenmaal op de post is, ben je er nog niet. Er zijn veel klanten die bellen met vragen over de bezorging. “Waar is mijn pakket?” “Wanneer wordt het precies bezorgd?” “Ik heb geen track & trace ontvangen, klopt dit?” Stuk voor stuk vragen die de revue passeren. Omdat de bezorging van een product een belangrijk onderdeel van de klantbeleving is, is het belangrijk om de vragen van klanten op te kunnen vangen met een professionele klantenservice. Hoe kun je dit het beste realiseren?

Zelf beheren klantenservice

Als je een wat groter bedrijf hebt met een eigen klantenservice voelt het als een logische stap om de vragen van klanten omtrent bezorging zelf op te pakken. Zeker als je graag zelf de touwtjes in handen hebt, kan dit een goed idee zijn. Een keerzijde is wel dat de bezorgpartner het beste weet wat de status van een pakket is. Als webshop kun je hier uiteraard wel naar informeren, maar wil je de meest actuele status doorgeven aan de klant. Als je eerst contact op moet nemen met de bezorgpartner heb je niet direct een antwoord klaarliggen. 

Klantenservice uitbesteden aan bezorgpartner

Word je liever volledig ontzorgd als het aankomt op de bezorging van je producten? Dan is dit mogelijk. Zeker als kleinere webshop kan dit erg fijn zijn omdat je het beantwoorden van vragen van klanten anders zelf op moet pakken. Maar ook voor grotere bedrijven kan het uitbesteden van de klantenservice een uitkomst zijn. Het is namelijk kostenbesparend, omdat er minder personeel nodig is. 

Mocht je het vervelend vinden om bij het uitbesteden van de klantenservice zelf niet te weten wat de status van de bezorging is, dan is ook hier een oplossing voor. Naast de klantenservice voor de klanten is er ook een klantenservice voor jou als webshophouder. Hier kun je terecht met al je vragen over de bezorgstatus.

Ontzorgen in klantenservice: superservice van Trunkrs

Het uitbesteden van de klantenservice op het gebied van bezorging kan dus een uitkomst zijn. Wist je dat Trunkrs deze service aanbiedt? Je hoeft hier geen extra opties voor af te nemen, dit is een superservice die wij standaard bieden. Meer weten over de superservice van Trunkrs? Neem dan contact met ons op!