The Butchery is een ambachtelijke online slagerij met een groot en gespecialiseerd aanbod. De webshop is onder meer specialist in het exclusieve Japans Wagyu vlees en verkoopt vleesrassen van over de hele wereld. Ze leveren in heel Nederland en sinds kort ook in België.
Ambachtelijk bereid vlees
Het vlees bij The Butchery wordt ambachtelijk gesneden en getrimd door een meesterslager. Hierna wordt het verpakt in vacuüm en gaat het meteen de flashfreezer in. Zo leveren ze vers vlees dat binnen het uur is ingevroren. Het vlees blijft de gehele verzending bevroren doordat het verpakt is in een isolatiezak met droogijs. Dankzij de Same Day Delivery van Trunkrs is de reisduur die het vlees maakt tussen de online slager en de klant, super kort. Wie voor 11:00 uur bestelt bij The Butchery heeft zijn vlees namelijk dezelfde avond al in huis. Bevroren, zodat het eventueel ook zo weer de vriezer in kan.
“20 jaar geleden was het ondenkbaar om vlees te verzenden met een bezorgservice. Nu bezorgen we bevroren vlees met de Same Day Delivery van Trunkrs door heel Nederland en België.”
“Al ons vlees gaat bij ons door handen van de slager. Door online ambacht te leveren, onderscheiden we ons in de markt. Ons vlees is zorgvuldig geselecteerd voordat onze slagers ermee aan de slag gaan. Prime labels dus. We verkopen meer dan 35 vleesrassen, variërend van dagelijks vlees als schnitzels tot de meest exclusieve steaks.”
Samen groeien vanaf het begin
The Butchery is 4 jaar geleden begonnen uit het verlangen om een groter assortiment kwaliteitsvlees aan te kunnen bieden. Eigenaren Bert-Jan en Suzanne hebben 2 fysieke slagerijen in Meppel en een eigen worstmakerij in Wanneperveen. Met levering door heel Nederland en later ook België werd het ineens mogelijk om de meest exclusieve vleesrassen te verkopen. Al vrij kort na de lancering van de webshop kwam The Butchery in contact met Trunkrs. “Voor de nichemarkten die wij bedienen, heb je een groter afzetgebied nodig want mensen zoeken online wat ze bij de slager om de hoek niet kunnen vinden. Waar wij in de eerste maanden nog geen 10 pakketten per dag verstuurden met Trunkrs, gaan er nu honderden pakketten per week uit. Op goede dagen zelfs 100 pakketten per dag. Vanaf het begin werken we prettig samen met Trunkrs. De onboarding verliep soepel. Het voelde daardoor écht als samenwerken. Er zijn korte lijnen, waardoor we steeds in gesprek kunnen blijven en zo samen groeien. Door Trunkrs zijn wij heel flexibel, dat zou bijvoorbeeld met de meeste bezorgdiensten een heel ander verhaal zijn geweest.”
“We zien dat onze klanten de voorkeur geven aan avondlevering.”
Uitbreiding naar België
“Door de Same Day Delivery van Trunkrs kunnen we snel leveren en dat is een absolute omzetmaker voor ons. Ook vinden mensen avondlevering prettig. Wat uiteraard ook heeft bijgedragen aan de groei is dat we eenvoudig met Trunkrs konden uitbreiden naar België. Of er nu vanuit Nederland of vanuit België wordt besteld; het wordt allemaal op hetzelfde tijdstip opgehaald en dezelfde avond afgeleverd bij de klant. Inmiddels is België goed voor zo’n 20% van de omzet en de groeikansen zijn enorm.” “Wij raden Trunkrs aan vanwege het specialisme in verswaren. Zij begrijpen de uitdagingen die daarbij komen kijken” “Waarom we voor Trunkrs hebben gekozen? Allereerst de betrouwbaarheid. Het afleverpercentage ligt veel hoger dan gemiddeld. Mocht er onverhoopt een pakket niet worden afgeleverd, dan wordt deze ’s nachts in de vriezer in het warehouse bewaard om de volgende dag alsnog uit te leveren. Met recht kan ik zeggen dat Trunkrs zich heeft ontwikkeld tot specialist in de levering van verswaren. Zonder zo’n specialist zouden we niet kunnen doen wat we nu doen.”
Toekomstplannen
“Toekomstplannen zijn er volop natuurlijk. Eigenlijk staat online vleesverkoop nog in de kinderschoenen. The sky is the limit als het gaat om online verkoop. In de coronaperiode zijn we hard gegroeid en daar hebben we snel op moeten anticiperen. Daarom hebben we nu de capaciteit om in veelvoud door te groeien. Alles staat klaar en we zetten met onze marketing dan ook volledig op die groei in. We zijn ons ook aan het oriënteren op uitbreiding naar meer landen binnen Europa.”
De norm van pakketbezorging
In 2021 steeg het percentage Same Day Delivery bestellingen ten opzichte van andere bestellingen met 69%. In de eerste helft van 2022 steeg dit nog eens met 11%. Steeds vaker kiezen consumenten voor deze snelle levering. Volgens onderzoek van Internetretailing is in 2023 Same Day Delivery de norm in de pakketbezorging.