nieuws
de 5 bezorggeheimen van trunkrs
Bezorggeheimen - blogbanner

De 5 bezorggeheimen van Trunkrs

12-12-2021

De piekperiode is voor bezorgdiensten ieder jaar opnieuw een uitdaging en de huidige tijd waarin wij leven versterkt dat. Bezorgdiensten werken recordaantallen pakketjes weg, klantenservice afdelingen worden overspoeld en IT systemen draaien overuren. De december lockdown van vorig jaar wordt herinnerd als een intense rollercoaster. Trunkrs CEO, Jan Wijn, blikt terug: “Intens, trots, overweldigend en uitdagend. De afgelopen jaren hebben wij veel werk verzet en waardevolle lessen geleerd. Deze inzichten maakten het mogelijk om onze organisatie te verstevigen. Wij zijn klaar voor de volgende piek.” 

Implementeren van ervaring

Waardevolle lessen zijn geleerd en nieuwe kennis is opgedaan. Trunkrs heeft zijn expertise verbreed en is aan de slag gegaan met het implementeren hiervan. In deze blog delen wij de 5 bezorggeheimen van Trunkrs waardoor wij succesvol kunnen bezorgen in de piekperiode.

Geheim 1: Opschalen

Wij hebben ons systeem geoptimaliseerd door middel van algoritmes, zodat er meer pakketten in een kortere tijd verwerkt kunnen worden. De opgehaalde pakketten worden naar ons centrale distributiecentrum in Nieuwegein gebracht waar de pakjes gesorteerd worden. Vanuit Nieuwegein worden de pakketten naar 1 van de 25 depots gebracht waarmee wij samenwerken. Vanuit het depot worden de bestelde producten bezorgd bij de klanten. 

Het verduurzamen van de zogenoemde ‘last mile’ heeft prioriteit voor ons. Dit vind je onder andere terug in onze samenwerkingen met goede regionale pakketbezorgers. Ook willen wij eind 2022 100% emissievrije pakketbezorging aanbieden.

Geheim 2: Een gepersonaliseerde aanpak 

Onze klanten groeien op hun eigen manier, tijdens en na de piekperiode. Daarom vinden wij het belangrijk om ter voorbereiding, samen met de klant, een prognose voor deze periode op te stellen. Gebaseerd op de prognose kunnen wij met oplossingen komen, met de klant meedenken en een gepersonaliseerd plan implementeren.

Geheim 3: Back-up locaties

Onze klanten variëren sterk in producten en daardoor in behoeftes. Om deze reden werken wij met 3 verschillende back-up locaties: een normaal warehouse, een locatie met vriescapaciteit en een locatie met koelcapaciteit. Mocht er dus onverhoopt een vertraging zijn in het bezorgproces kan ieder pakket beveiligd en op de juiste temperatuur bewaard worden. Deze pakketten worden dan de eerstvolgende leveringsdag bezorgd, waardoor de vertraging van een pakket niet verder dan maximaal 1 werkdag kan oplopen.

Geheim 4: Flexibele pick-ups

Bij Trunkrs geloven we dat voor iedere issue een oplossing is, zolang we samenwerken. Wij zijn flexibel en kunnen snel schakelen voor onze klanten. Extra pallets of rolcontainers nodig? Ook dat kunnen wij regelen. Op basis van de behoeftes van de klant bepalen wij de grootte van de bestelwagen en de pick-up frequentie. 

Geheim 5: Efficiëntie op klantenservice

Meten is weten. Wij monitoren onze klantenservice op dagelijkse basis. Onze ondervindingen leren ons hoe wij de customer care afdeling zo efficiënt en flexibel mogelijk in kunnen zetten. Dit kan resulteren in meer mensen inzetten op bepaalde dagen of juist efficiënter kijken naar de uren aantallen die gewerkt worden. Wij proberen, ook hier, zo flexibel mogelijk te schakelen.

Beloftes nakomen

Inzichten, geleerde lessen en nieuw opgedane kennis worden dus meegenomen in de voorbereidingen op de piekperiode. Jan: “De missie van Trunkrs is om pakketten sneller, groener en vriendelijker dezelfde of volgende dag al in huis te hebben. Deze belofte willen we tijdens de piekperiodes ook waarmaken.” Meer weten over onze services en wat we jouw webshop kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Get an upgrade. Go Trunkrs.

Copyright © 2022 Trunkrs