Home/Nieuws/
Wat levert jouw bezorgservice je op?

Wat levert jouw bezorgservice je op?

Betrouwbare bezorging

Wat zijn de kosten en wat is de waarde van je bezorgservice? In deze blog geven we je handvaten om te bepalen wat een bezorgservice je kost en wat het uiteindelijk oplevert.

DE ZICHTBARE- EN NIET ZICHTBARE KOSTEN VAN JE BEZORGING

De manier van bezorgen die je jouw klanten biedt, heeft niet alleen invloed op het commerciële succes van je webshop. Het heeft ook invloed op je kosten. Het is de moeite waard om daarin wat breder te kijken dan alleen naar het tarief per pakket dat je betaalt. Vraag je eens af welke kosten je allemaal maakt die samenhangen met de bezorging. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar zaken als: worden de pakketten bij jou op het bedrijf afgehaald, of moet je de pakketten zelf wegbrengen naar je bezorgservice? En als je de pakketten zelf moet wegbrengen, hoeveel tijd kost dit je dan eigenlijk? Een andere belangrijke vraag is hoeveel afleverpogingen er worden gedaan. Veel bestellingen die naar een afhaalpunt gaan, worden niet opgehaald. Die krijg je dus terug. Je hebt dan kosten gemaakt voor het klaarmaken van de zending, de verzending zelf én het terug ontvangen van je goederen. In het beste geval mag je de zending opnieuw versturen, waarbij je opnieuw verzendkosten betaalt. In het slechtste geval heb je kosten gemaakt voor verzending van een bestelling die de klant nooit bereikt.

KLANTENSERVICE: VOORKOMEN IS BETER DAN ...

Kijk ook eens naar kostengerelateerde zaken als: hoeveel vragen en klachten krijg je van klanten over de bezorging van hun bestelling? Hoeveel mensen moet je inzetten op je customer service om vragen en klachten over de bezorging te beantwoorden? Welke kosten brengt dit met zich mee? En zou je dit geld niet liever besteden om échte waarde toe te voegen voor je klanten? Je kunt kiezen voor een bezorgservice zoals Trunkrs die zelf het contact met jouw klant over de aflevering oppakt. Dan kan jouw klantenservice zich bezig houden met het beantwoorden van vragen over het gebruik van je producten en met de verkoop.

IS AVONDWERK WEL ZO RENDABEL?

Kijk ook eens kritisch naar de kosten die je maakt voor avond- en nachtwerk. Hoeveel orders worden er daadwerkelijk gepickt in de late avond? En als dat aantal niet zo hoog is, kun je die bestellingen dan misschien beter meegeven met de pick-up route in de ochtend? Op die manier bespaar je op toeslagen voor nachtwerk. Bovendien komen er steeds meer signalen dat dagdiensten beter zijn voor de gezondheid van mensen. Gezondere medewerkers hebben minder verzuimdagen en hebben meer plezier in het werk. Als bovenstaande zaken in balans zijn, heeft dit een positief effect op je totale bedrijfsvoering. Natuurlijk wil je wel de tot 23:59 besteld is morgen geleverd service aan je klant bieden. Dat kan door een Same Day avondnetwerk zoals dat van Trunkrs in te zetten.

MEER WETEN OVER HET OPTIMALISEREN VAN JE BEDRIJFSVOERING?

In deze blogs hebben we een aantal handvatten gegeven om de waarde van jouw bezorgservice te bepalen.

image 17 (1)

Kies voor een bezorgservice die meerwaarde creëert voor jouw business.

Samenwerken