Als webshophouder wil jij vanaf het eerste websitebezoek tot aan het aflevermoment de beste klantervaring bieden. Uit onderzoek blijkt dat 89% van alle bedrijven verwacht meer en meer te gaan concurreren op het gebied van customer journey optimalisatie. De pakketbezorging is misschien wel het belangrijkste onderdeel van die optimalisatie. Ruim 60% van de webshop consumenten wil namelijk flexibiliteit zien in de bezorgopties. 30% van alle webshop bezoekers verlaat de check-out als ze zien dat de levertijd te lang duurt. Een multi-carrier strategie maakt de flexibele en snelle bezorging waar jouw klanten naar snakken mogelijk. Maar hoe werkt zo’n strategie en wanneer is het tijd om hier mee te beginnen? Je leest het antwoord hier.
Als je meerdere bezorgpartners inzet, afgestemd op de behoeftes van jouw klanten, werk je aan een succesvolle multi-carrier strategie. Je kunt dan verschillende bezorgpartners inzetten, afhankelijk van de wensen van de klant of het product dat je wilt versturen. Verkoop je bijvoorbeeld kruiden en gebrande noten, maar ook maaltijdboxen met verse producten? Dan kun je ervoor kiezen om de producten die best wat langer onderweg mogen zijn met een andere bezorgpartner te verzenden dan de verse producten. Producten die vers zijn verstuur je het liefst met Same Day Delivery, zodat de producten dezelfde dag nog bij jouw klant in huis zijn. Een multi carrier strategie biedt naast snellere bezorging veel voordelen voor jouw klanten.
Je kunt jouw klanten ook de keuze geven: hoe snel willen ze hun bestelling ontvangen? Voor snelle bezorging hebben klanten vaak extra geld over, terwijl andere klanten het prima vinden om langer te wachten als dit kosten bespaart. Met een goede multi-carrier strategie bied je jouw klanten de bezorgervaring die op het moment van bestellen past bij hun behoeftes.
Er zijn veel bezorg partners waar je uit kunt kiezen bij het opzetten van een multi-carrier strategie. Het liefst selecteer je partners die een aanvullende of kostenbesparende expertise met zich meebrengen. Door een mix van bezorgservices te kiezen die aansluiten op de behoeftes van je klanten, creëer je een multi carrier strategie die flexibel, kostenbesparend en conversieverhogend werkt. Je kan bezorg partners kiezen die hun specialisme hebben in het bezorgen van verse producten. Of een partner die gespecialiseerd is in afleveren van grote goederen zoals meubels. In deze whitepaper vindt je een uitgebreid overzicht van de Delivery Services in Nederland en hun specialisme.
Merk jij dat je ontevreden bent over de bezorgtijd van je huidige bezorgpartner? Bied jij meerdere soorten producten aan: bijvoorbeeld verse en langer houdbare producten? Kan jouw conversie wel een boost gebruiken? Merk jij dat jouw klanten behoefte hebben aan snellere bezorging of wil jij flexibiliteit bieden in jouw bezorg opties? Een multi carrier strategie kan in deze gevallen heel goed een uitkomst zijn.
In deze whitepaper vind je een uitgebreide lijst aan bezorgservices in Nederland en waarvoor jij ze kan inzetten. Daarnaast lees je hoe jij succesvol deze strategie implementeert en waar je rekening mee kan houden. Download de whitepaper hier.