nieuws
tips voor conversieverhoging in je webshop
Warehouse-website-banner-Trunkrs

4 tips voor conversieverhoging in je webshop

12-07-2022

Hoe zorg jij er voor dat je bestaande klanten bij je terug blijven komen en hoe verleid je nieuwe klanten om hun eerste aankoop bij jou te doen? Die vraag heb jij jezelf vast vaker gesteld. Wij delen daarom onze 4 beste conversieverhogende tips voor je webshop met jou

Tip 1. Bied een kortere levertijd aan je klanten

De levertijd heeft een enorm effect op de conversie. Veel consumenten zijn namelijk gewend aan een snelle levering en doen graag aan last minute bestellingen. Zo heeft onderzoek van Bol.com uitgewezen dat 36% van de online consumenten terugkeert na een same day bestelling, juist vanwege de optie om vandaag nog de bestelling te ontvangen.

Je klant een Same Day of Next Day Delivery optie aanbieden kan je conversie dus flink verhogen. Zo steeg de conversie van Trunkrs klant JHP Fashion met maar liefst 40%.

Tip 2. Wees altijd bereikbaar

Zorg dat de manieren waarop de klant je webshop kan bereiken duidelijk zichtbaar is. Het liefst maak je dit zo breed mogelijk, dus zowel bellen, chatten als via whatsapp en e-mail. Elk contactmoment is een lead en kan tot conversie leiden. Je wilt zo goed mogelijk met je klanten meedenken en ze snel te woord staan kan een groot verschil maken in hun bereidheid tot het maken van een aankoop.

Tip 3. Deel social proof

Maak je website een podium voor de reviews en mening van je klanten. Dit doe je door de reviews uit te lichten, door de rating van je klanten zichtbaar te maken, door de aanbevelingen van autoriteiten te delen, maar ook door content te maken waarin tevreden klanten aan het woord zijn. Dit zorgt voor vertrouwen en helpt je klant om sneller voor jouw producten te kiezen. Wist je dat 60% van de klantreviews van webshop over de pakketbezorging gaat? De kwaliteit van je reviews en klantervaring kan je dus aanzienlijk verbeteren door samen te werken met een betrouwbare bezorgpartner.

Tip 4. Blijf testen

Dit zijn een aantal veel gemaakte fouten omtrent conversie-optimalisatie: werken zonder duidelijk doel, niet blijven testen en resultaten niet bijhouden. Je wil bij conversie-optimalisatie doelgericht aan het werk gaan en zoveel mogelijk meetbare resultaten verzamelen. Blijf daarom testen want iedere klant en webshop is uniek en wat voor de één werkt, werkt bij jouw webshop mogelijk totaal anders. 

Samenwerken met een betrouwbare same day & next day bezorgpartner?

Ook meer conversie? Laat het ons dan weten! Trunkrs is volgens de consument de best beoordeelde bezorgpartij van Nederland en België met een 4.8/5 op Trustpilot. Wil je ook gebruik maken van onze same day en next day bezorgservice? Neem dan contact met ons op.