nieuws
waarom jouw webshop een delivery upgrade nodig heeft
bezorging

Waarom jouw webshop een delivery upgrade nodig heeft

19-09-2021

Zodra een potentiële klant op jouw website komt, begint de customer journey. Van de gebruiksvriendelijkheid van de webshop tot aan het retourproces van het product; alles moet in de puntjes geregeld zijn, met de klantwens op nummer 1. Wij weten dat het behouden van een klant moeilijk is, omdat er in feite niets tot weinig verkeerd mag gaan tijdens de customer journey. 

Een key player in klanttevredenheid en dus potentiële terugkeer van de klant is de bezorging van het product. Bezorging is een essentieel onderdeel van de klanttevredenheid, omdat het bezorgmoment staat voor het eerste fysieke contact met jouw webshop. Wanneer dit niet aan de verwachtingen van de consument voldoet, levert dat jouw webshop een heleboel problemen op. 

 

Een op de zeven

Uit onderzoek blijkt dat een op de zeven pakketjes niet wordt geleverd op de vooraf aangegeven dag, met alle gevolgen van dien. Zo neemt de druk toe bij de klantenservice met vragen over de status van het pakket, kun je negatieve reviews ontvangen omdat je je niet aan de afleverbeloftes houdt en zullen veel klanten niet nogmaals een bestelling bij je plaatsen. Kortom, een onbetrouwbare bezorgservice kost je een heleboel tijd, geld én klanten. 

Wanneer een op de zeven pakketjes niet correct geleverd wordt, geef je 15% van je klanten een slechte bezorgervaring. Juist tijdens de piekperiodes is de betrouwbaarheid van de door jou gekozen bezorgpartij extra belangrijk. Trunkrs levert 99% van de pakketten op de afgesproken dag en op het afgesproken tijdstip, ook tijdens de pieken. Hierdoor kan de klanttevredenheid met wel 14% toenemen. 

 

Waarom Trunkrs?

Een samenwerking met Trunkrs levert je nu en tijdens de piekperiodes een heleboel voordelen op:

  • Betrouwbare bezorgservice waarbij 99% op tijd wordt geleverd

  • Tevreden en terugkerende klanten. Consumenten waarderen onze dienstverlening namelijk met een 4.7/5 op basis van 17.000+ reviews

  • Besparing op de klantenservice. Het aantal vragen per pakket neemt af door onze uitgebreide Track & Trace. Daarnaast kunnen jouw klanten altijd bij ons terecht met vragen over hun pakket. 

 

Een product bestelling moet aan veel punten voldoen om de klant tevreden te krijgen en te houden. Wij begrijpen dat iedere stap in de customer journey een nieuwe kans is om loyaliteit te kweken bij de klant en helpen je graag vanuit logistiek oogpunt.

 

Get an upgrade. Go Trunkrs.