Volgende maand starten er nieuwe werknemers. Jij wil je collega’s een uniek verjaardagscadeau sturen. Een toffe klant heeft eindelijk akkoord gegeven op jouw offerte. Dit zijn momenten waar jij extra aandacht wil schenken aan de ander. Momenten waar je bij De Bestelbox een bijpassende cadeaubox vindt.
Raymon, mede-eigenaar van De Bestelbox runde al 11 jaar het succesvolle evenementenbureau Timeless Events toen de corona crisis uitbrak. De eventbranche werd stilgelegd, Raymon zelf zat niet stil. In april 2020 begon hij samen met compagnon Jesper Hogedoorn De Bestelbox. Raymon: “Het begon met het rondbrengen van verse borrelboxen en bbq-boxen. Wij wilden dezelfde markt bedienen als wij met Timeless Events al deden: eigenaren van bedrijven, HR-afdelingen en secretaresses die evenementen organiseren. Ons doel was om iedereen die elkaar niet meer live kon zien, toch met elkaar te verbinden. Onze naam bleek sterk. We werden op Google meteen goed gevonden, zonder dat we toen al een top website hadden.
“De verse borrelboxen werden steeds meer houdbare cadeauboxen. De behoefte veranderde en bbq-boxen bleken te seizoensgebonden. Inmiddels staat er een sterk merk met veel toekomstperspectief: cadeauboxen voor iedere gelegenheid. Steeds meer bedrijven gaan namelijk beter zorgen voor hun medewerkers en klanten. Wij willen daarvoor de cadeaubox specialist van Nederland zijn. Zo ontzorgen wij onze klanten compleet bij ieder geefmoment. Maakt niet uit hoe gek de aanvraag is, of je nou 20 man personeel hebt of een grote multinational runt.”
In 2,5 jaar tijd is de Bestelbox hard gegroeid. Inmiddels verzenden ze gemiddeld 50 bestellingen per dag. In de piekperiode verwachten ze meer dan 30.000 bestellingen in 2 maanden te verzenden. Raymon: “Onze focus ligt op klanten die terugkomen en wij willen een breed maar toch gespecialiseerd aanbod in cadeauboxen aanbieden. Onze groei hebben we deels te danken aan ons netwerk en de relaties die we al hadden vanuit het evenementenbureau. We zijn benaderbaar voor onze klanten. Wij kennen ze persoonlijk en elke klant heeft een vast contactpersoon. Wij zijn daarnaast een van de weinige partijen die gratis wenskaartjes met een persoonlijke boodschap erop geven bij onze boxen.”
“Als het gaat om levering aan consumenten dan zou ik Trunkrs aan iedereen aanraden. Je betaalt iets meer, maar je krijgt de service die je verwacht.”
“Sinds zes maanden werken we samen met Trunkrs. Wij merkten dat de grote jongens zeker tijdens de piekperiode moeite hebben om snel en op tijd te bezorgen. Wij werken veel met versproducten en dan willen we niet dat een box vijf dagen onderweg is. Daarnaast is Trunkrs persoonlijk. Zo hebben we een vast contactpersoon. Ook de koppeling met SendCloud gaat vaak via Trunkrs. Dit werkt snel.” “Wij doen er alles aan om de cadeauboxen piekfijn de deur uit te laten gaan en willen dat die klantbeleving tot aan de voordeur doorgetrokken wordt. Trunkrs snapt dat. We betalen meer, maar dat hebben we voor betere service over. We zien de klanttevredenheid omhoog gaan. Daarnaast willen wij zoveel mogelijk uitstootvrij bezorgen en dat is ook de missie van Trunkrs.”
“Dit jaar willen we 50% groeien met onze omzet. Ook wordt in januari Martijn Spiering, nu nog onze sales manager, aandeelhouder. Begin volgend jaar lanceren we een speciale Portal voor bedrijven. Zakelijke klanten voeren daar al hun belangrijke data in zoals verjaardagen en indiensttreding van medewerkers. Ook worden alle landelijke feestdagen gekoppeld aan het interne personeelssysteem. Zo automatiseren wij het versturen van cadeauboxen op belangrijke momenten voor medewerkers. Personeel behoud is namelijk in deze tijd lastig. Met deze Portal kunnen bedrijven hun medewerkers verrassen en waardering geven. Ze hoeven niets te doen en hun medewerkers krijgt op vooraf ingestelde momenten een cadeaubox thuis gestuurd. In de ontwikkelfase wordt ook de behoefte van onze huidige klanten meegenomen. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2023 live te gaan met de Portal”