Het online shopping fenomeen heeft ons leven verandert. Er zijn maar weinig mensen die nog nooit het digitale shop riedeltje hebben doorlopen: naar je favoriete webshop, mandje vullen, twijfelen, verder scrollen, toch een aantal nieuwe artikelen toevoegen, het mandje opnieuw aanpassen en dan door naar het moment van bemachtigen oftewel afrekenen. Wat er daarna gebeurt is afwachting en nog belangrijker, verwachting. Want waar vroeger bezorgservices werden verwacht binnen 1 week te leveren is het nu een vereiste om jouw bestelde artikelen zo snel mogelijk huis te hebben; het liefst same day.
We verwachten flexibiliteit en snelheid in de gehele consumer journey inclusief bezorging. Het vroegere afwacht traject van een week? Ingedeukte pakketjes door onzorgvuldigheid? Een traag reagerende klantenservice? Consumenten tolereren het niet meer en wanneer een webshop niet voldoet aan de algehele klantverwachting is een klant snel verloren. De Last Mile, oftewel de bezorging fase, speelt een grote rol in de klantbeleving, net als de klantenservice.
Hoe gaan onze fashion retailers om met de huidige bezorg verwachtingen? In de wereld van (luxury) online mode is snelheid belangrijk; consumenten willen het zo snel mogelijk dragen, maten raken snel uit voorraad en impulsaankopen binnen fashion zijn hoog. Consumenten willen de nieuwste items en ze willen het nu. Stefano van JHP Fashion geeft inzicht: “Wanneer een klant voor 13:00 uur bestelt, heeft hij het dezelfde avond al in huis en zoals je je kunt voorstellen is de conversie tot 13u het hoogst. Dat zijn dus de klanten die vandaag nog hun pakket willen ontvangen. Dit betekent dat we enkel met bezorgpartners kunnen werken die we vertrouwen. Vertrouwen is het allerbelangrijkste, als wij beloven dat een pakketje dezelfde dag bezorgd zal worden, dan moet dat ook gebeuren.” Wanneer de belofte van bezorging niet na wordt gekomen kan de webshop op slechte recensies rekenen die mogelijk de reputatie van het merk schaden of in het ergste geval, de klant in zijn/haar totaliteit kwijt raken.
Waarbij dat ene bestelde luxury fashion item dezelfde dag in huis dient te zien om klant verlies te voorkomen, werken wij ook met producten die dezelfde dag in huis moeten zijn. De food industry is de laatste jaren begonnen aan uitbreiding van hun online aanwezigheid, met groot succes.
De verzending van een vers product vraagt een geheel andere aanpak van het logistieke proces; het is van noodzaak dat de producten zo snel mogelijk bezorgd worden in verband met versheid. Dit betekend dat een webshop in het food segment volledig moet kunnen bouwen op zijn bezorgpartner. Matthijs van online slagerij Beef & Steak; “De bezorging draagt enorm bij aan de kwaliteit van het vlees. Dit moet snel, gekoeld en in de juiste verpakking worden bezorgd. De meeste bezorgdiensten kunnen niet binnen een dag leveren en bieden hierdoor geen uitkomst voor Beef & Steak.” Het is van belang dat versproducten bij de eerste afleverpoging bezorgd worden om kwaliteit vanuit de webshop te kunnen garanderen. Dankzij onze uitgebreide Track & Trace met (SMS) updates, leveren wij 99% van de pakketten bij de eerste afleverpoging. Daarnaast hebben wij vriezers waarin we het pakket kunnen opslaan mocht het pakket toch niet geleverd kunnen worden.
Dit zijn een paar manieren hoe Trunkrs jou kan helpen om de bezorgverwachtingen van de superconsument waar te maken. Wij geloven dat in deze extreem competitieve markt merkbeleving essentieel is. De bezorg ervaring is een verlengde daarvan, net als de klantenservice. Of het de vriendelijkheid van de bezorger is of de duurzame lens waardoor wij onze processen bekijken - wij werken vanuit beiden kanten, zowel de webshop waarvoor wij altijd klaar staan als de consument die bij ons op nummer 1 staat.
Door consumenten in de last mile een persoonlijke en snelle bezorging aan te bieden maak je de beleving compleet. Met een afleverpercentage van 99% en een review score van 4.7/5 kun je van Trunkrs een betrouwbare en klantgerichte bezorging verwachten. Van het wijzigen van hun adres tot 200 meter van bezorging tot bezorgen bij de door de klant uitgekozen buren; de consument heeft gehele controle over het bezorgproces.
Wij zorgen voor een persoonlijke klantenservice ervaring bij zowel de webshops en de consumenten in de vorm van onze klantenservice en ons Shipping Portal. Consumenten en de webshop kunnen beiden direct bij ons terecht via mail, telefoon en whatsapp. Ook kan ons Shipping Portal jou de laatste update geven aangaande bijvoorbeeld de huidige status van jouw pakketje.
Dat is de Trunkrs upgrade: jouw pakketje sneller, groener en vriendelijker bezorgd. Meer weten over de superservice van Trunkrs? Neem dan contact met ons op!
Get an upgrade. Go Trunkrs.